هیچ وقت از نودل خوشم نمیومده.. نمیدونم چرا این ژاپنی/کره ای/چینیا انقدر غذاهای بدمزه رو با ولع میخوردن و چجوری اصلا میتونن؟

ولی جدیدا دلم میخواد که نودل درست کردنه خوشمزه رو یاد بگیرم. باید یه مزه ی اختصاصی عالی بهش بدم، یه چیزی که مزه ی قالبش سیر و پونه باشه، که خودم اختراعش کنم و بشه جزیی از وعده های مورد علاقمون! باید دو جفت چاپستیک هم بخرم برای خودم و مارس... من بلدم استفاده کنم ازش. از عمو کوچیکه که چندسالی ژاپن زندگی میکرد یاد گرفتم. البته خیلی وقته دستم نگرفتم... بعد باید یه کاسه ی گود خوشگل هم بخرم که روش طرح های ژاپنی داشته باشه، یا اگه پیدا نکردم خودم روش طرح بزنم یه خانوم ژاپنی بکشم که تنش یه پیراهن با شکوفه های صورتی و قرمز داره... بعد باید نودله یکمی آب هم داشته باشه که وقتی رشته هاش تموم شد چاپستیکارو بذاریم کنار و دو دستی کاسه رو بگیریم دستمون و آبشو سر بکشیم!! 



..................................................................................


خیلی وقت بود میخواستم از بوی پیپ پدر مارس بنویسم،  یه باری میخواستم از وقتی که پدرش میره لب پنجره و پیپ میکشه عکس بگیرم منتها روم نشد... امروز که عکس پیپ پرستو  ر و دیدم مصمم شدم که بنویسم از بوش.. هرقت که از پله های خونه ی مارس اینا میرم بالا، به پله ی پنجم /ششم که میرسم حجم عظیمی از بوی پیپ میپیچه توی دماغم... بوش عالیه خدایا! 

بعد هربار که برمیگردم خونه لباسام بوی اون کپتن بلک رو میده...تا حالا پیپ رو امتحان نکردم... نمیدونم چه حالیه دود کردنش!



پی. اس. هربار که من اینطوری زیاد و تند تند پست میذارم بدونین که دارم یه کاری انجام میدم که خیلی ذهنمو خسته میکنه و به خودم هی رست میدم وسطش! 

نظرات 16 + ارسال نظر
فیروزه سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 20:18

تا به حال سیگار برگ کشیدی ؟ تندیش مثل تندی سیگار برگِ یه جورایی یکی دو پُکِ اول خوبه بعدش میسوزونه

نه :)) امتحان میکنم به زودی :))

مگهان سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 01:47 http://meghan.blogsky.com

من نه اهل دودم و نه مشروب... ولی چون یکی از نزدیکانم پیپ میکشه یا بهتره بگم می کشید! خب من چند باری امتحان کردم در حد یکی دوتا پک...
خیلییی می چسبید به همین دلیل دیگه تکرار نکردم که خدای نکرده نکنه هوس کنم و اهل دود شم؛)

باید امتحانش کنم!

میرا دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 13:35

من عاشق نودلم اما....شنیدم با شیر هم درست میکنن جای آب ولی امتحان نکردم...من آب میریزم کم..جوش که اومد هویج رنده شده و قارچ خرد شده و نودل هارو میریزم...یکم روغن زیتون...جعفری تازه خرد شده و سبزیهای خشک معطر و البته فلفل...موقع سرو کردن هم لیموترش.

مرسی میرا جان :***

Amitis دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 02:22

بوی پیپ فوق العالدست ، بخوای بکشی کمی تند هستش، در مورد نودل، دستوری که دوستمون داد رو من تا حالا ندیدم برای نودل، ولی چیزی که اصولا به عنوان نودل، توش سبزیجات تازه مثل هویج و کرفس رو و بروکلی رو میریزن تو اب جوش ، با مرغ یا میگو ، گوشت ، میگوش هم حتی نیم پز هستش ، کلا خیلی سبزیجاتش رو هم نمیپزن ، دو دقیقه میریزن تو اب جوش میارن ، بیشتر شبیه سوپ، اینجا غذای اصلی اونجوری به حساب نمیاد ، کلا طعم خاصی هم نداره ،

اینجوری نیم پز و شل و ول زیاد دوست ندارم راستش که مزه ی سوپ بگیره چون من از سوپ متنفرم :))

آژو دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 00:16 http://azhoo.blogsky.com/

متنفرم از نودل :| از گشنگی م بمیرم نمیتونم بخورم
وااااااااااااای بوش عالیههههه

منم یکی دوبار که امتحان کردم خوشم نیومد ولی بچه ها اینجا رسپی های خوبی گفتن! با اینا هم امتحان میکنم اگه نشد ولش میکنم :))

فیروزه یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 23:07

خدا بگم چیکارت کنه یه نودل درست کنم بیای با هم بخوریم ایضاً فلفلاش نیم کوب باشه دونه هاش معلوم باشه زیر دندون بیاد دونه هاش یه نموره جز بزنه زبونت

وای فیروزه میخوااام که !

فیروزه یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 22:56

بعدشم که من اینجوری نودل درست میکنم
مرغ رو باریک باریک میبرم نه باریک خیلی بلند متوسط با پیاز داغ تفت میدم نمک، فلفل سیاه فراووووووووووووووون ، پودر سیر ، ریحون اگه تازه باشه تازه اگه نه خشک بعضی اوقاتم جعفری به جای ریحان ، میزارم به خورد هم برن
نودلم با آب کم میزارم تا نرم بشه بعدش با همون آب کم ، نه خیلی زیادا کممممممممممممم برمیدارم این موادم میریزم روش تو کاسه هم میزنم و میخورم این بود دستور آشپزی من

به نظر که عالی میاد :) مرسی فیروزه جان :***

فیروزه یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 22:49

پیپ تند میلو من امتحان کردم

تنده خوب یا بد؟!

مرمر یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 22:31 http://www.m-h-1390.blog.ir

نودل غذای مورد علاقه مستر...هر روزهفته:)))
وای پییییییییییییپ عالیه اونم کاپتان بلک..عیدی امسال مستر به من بود...توشبای بارونی توایوون خونه مامان اینا توبغل هم پیپ میکشیدیم ..اسی سبز:)))))))))

وای مارس این حس رو به ماکارونی داره :|
آخی.. چه خوب...

مینا یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 21:45

منم چون مخم تاب ورداشت بس ک ترمودینامیک اماری خوندم و ی دفعه از اسمون خدا وبلاگ تورو فرستاد ک باهاش عین قهوه داغ و بیسکوییت حال کنم ،واس استراحت واست رسپی خودمو میذارم،ملتی ک خوردن میگن خوبه!!!
هویج و کرفس و فلفل دلمه ای و پیاز رو دراز دراز ببر و با کره کوچول و ادویه و سس سویا و سس گوجه و سس هزارجزیره تفت بده (هر سسی داشتی بریز توش هرچی تندتر و سیاه تر بهتر )نمک بهیچ وجه نریز!!!بعدتر ک هنوووو کرانچ بودن سبزیجات نودلها رو باز کن و خورد خورد بریز توش دراز دراز نباشه!!!ادویه تو بسته نودل رو نریزی بهترع!شور نشه ب من فحش بدی!!! !همونجوری خشک بریز و تاب بده با اب سبزیجات شل بشه،،حالا خواستی ی اب هم بریز!!!!!اگه پولداری ی کمی هم سینه و فیله مرغ خورد کن و اون اول قاطی کن!!!میدونی ک زود تفت میخوره و پخته میشه!!!
مزه درینک ماست!!!و همه خودشونو واسش تلف میکنن!!!
اگ خواستی شام باشه توش سسهای خونواده سفید مثل هزارجزیره یا حتی خامه بریز!!!ولی واسه درینک تو هیچ مزه ای نباید سس خونواده سفید بریزی!!!حال رو بد میکنه!!!

به نظرم این رسپی خیلی خوشمزه اومد!
اوه پس بگو چرا من هی حالم بد میشه.. :| اکثرا غذاهای سسدار میخوریم با دیرینک!

مهسا یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 21:44

نه این اب داره .

آهان

وروشکا یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 21:25

ژاپنی ها جک و جونور نمی خورن و کم خوراکتر از کره ایان بیشتر غداهاشون ماهی برنج و سبوس برنج تشکیل میده.(تو آشناهامون ژاپنی و کره ای داریم)

پیپ سنگینه حواست باشه تجربه بدی نخواهد بود مطمئنا!!اما حواست باشه معدت یکم پر باشه وگرنه ممکنه حالت بد بشه..

کره ایا به نظر باحال تر میان!

حواسم هست پس مرسی :))

mohabat یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 21:09

من هردفعه. یجور سس بهش میزنم تازه ی دوستب دارم ک تخم مرغ هم میزنه ب نودل و میگه خیلیی خوب میشه:)) من ک امتحان نکردم
اما خودم بیشتر دوس دارم ک سسش مخلوط‌سیر وپیاز سرخ شده و گوجه فرنگی تفت داده شده +ریحان فراوون و کلی فلفل باشه

یجور دیگشم با قارچ و جعفری و پیاز ک تفت میدم و یمقدار سس سفید و فلفل

هویج پخته+ بروکلی و ذرت و قارچ و ادویه های مورد علاقم و گوجه خام

و...

تنوع خیلی زیادهههه

سیاهچاله یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 20:43

دقیقا میخواستم بگم میلو داری چیکار میکنی؟داری پایان نامه می نویسی که تند تند پست میزاری؟!:-D :-*

:)))) نه داشتم ترجمه انجام میدادم اون موقع :))

mohabat یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 20:28

اتفاقا من خیلی نودل دوس دارم:دی مهم اینکه طعمی رو بهش بدی ک دوس داشته باشی اونوخ میبینی چقددد خوشمزس:دی اصلش هم اینجوریه ک آب دار باشه
من غذاهای کره ای هارو میپسندم غیر از جک و‌جونورااا چینی و ژاپنی شناخت ندارم

یکی دوبار از این آماده ها خریدم که خیلی بدمزه بودن و هیچ طعم خاصی نداشتن.. خودم باید طعم دارش کنم. تو چجوری درست میکنی؟؟
منم ندیدم راستش ولی اونا هم یه چیز توی همین مایه هاس غذاهاشون دیگه هوم؟!

مهسا یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 19:58

میلو جان من اول یه کم روغن میذارم رو گاز بعد یه پیاز رو ریز ریز خورد میکنم توش طلایی که شد سویا میریزم یه کم که تفتش دادم زردچوبه پودر سیر و ادویه ی لازانیا و پیتزای برتر رو میریزم بعد از یه کم زمان رب گوجه میریزم و جعفری و قارچ بعد که تفت داده شد یه کم اب اضافه میکنم درشو میذارم یه کم اب که باقی موند خاموشش میکنم. به صورت موازی با این کارا یه کم اب میذارم جوش که اومد نودل میریزم توش نرم که شد مثل برنج میریزمش تو ابکش بعد این نودلو میریزم تو کاسه ی ابی گود سنتی خودم :)) بعد اون مخلوط ابدار رو میریزم روش .

مثل رسپی ماکارونیه این دقیقا هوم؟ خب مزه ی ماکارونی میگیره که اینطوری نه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد